Scones

Var ett tag sedan jag uppdaterade. Men det beror främst på att denna sidan har varit så otroligt seg! Har en del bilder jag vill dela med mig av. Men eftersom det tar närmare 15 minuter att ladda upp EN bild och hela internet hänger sig så får ni nöja er med bilden på sconsen jag bakade tidigare i veckan :)




Recept fullkorns / GI-scones:
4,5 dl fullkorns dinkelmjöl
2 dl fullkorns havregryn
0,5 dl krossade linfrön
10 st finhackade, torkade aprikoser
1 tsk salt
1 msk bakpulver
0,75 dl flytande margarin
2 ½ dl naturell yoghurt


Blanda de torra ingredienserna i en bunke och häll i fettet, blanda till sist i yoghurten.
250 grader, 10 minuter.

Jag hade köpt björnbär som jag mosade och hade på. Mumsigt!

Jag måste erkänna att jag har varit lite slarvig de senaste dagarna. Men nån gång ibland så måste man få äta det man verkligen är sugen på. Så häromdagen blev det faktiskt en pizza. Kebab-pizza, men eftersom jag inte tycker om köttet så fick det bli fårost istället. Men jag får tänka på att jag inte ätit pizza sedan oktober-november.

Nu blir det en Nutrilett-shake till lunch!
På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0