Nya mått

För två veckor sedan mätte jag midja, överarm, lår och stuss. Just när det gäller låret så minns jag inte riktigt vart på låret jag mätte. Därför bortser jag från förra mätningen när det gäller låret och anger nya siffror istället, och nu ska jag hålla reda på vart jag mätt någonstans :)
Jag har även lagt till mätning ovanför knä och under bysten.

Här följer resultatet!
(skriver på följande sätt "Nuvarande mått - (Mått från första mätning) - Hur mycket som förändrats")

Midja - 94 cm - (99 cm) -   -5 cm
Överarm - 32 cm - (33 cm) -   -1 cm
Lår - 63 cm - ( / ) - /
Stuss - 114 cm - (115 cm) -   -1 cm
Ovanför knä - 47 cm - ( / ) - /
Under byst - 85 cm - ( / ) - /

Sammanlagt: - 7 cm

Svårt att veta hur mycket det stämmer när man mäter på magen. Beror ju lite på om man ätit innan å sådär. Men huvudsaken är att det inte är några plus-siffror!
Nästa mätning sker 16 februari.

I afton blir det ett Friskis & Svettis-pass.

Jag kan även uppdatera lite kring den fysiska aktiviteten sedan bloggens start.
Friskis & Svettis - 6 gånger á 35 minuter
Situps - 420 stycken
Det har även blivit en del promenerande, men inte så mycket som jag hoppats på. Det får jag skylla på vädret!

Angående situpsen så har jag förstått det som att det råder delade meningar om det fungerar eller inte. Men jag måste säga att jag märker skillnad! Det hjälper säkert bättre när man förbränner fett också genom annan träning.


Kommentarer
Postat av: cecilia

tack så mycket :) kul att du hittat till min blogg.



ser att du också varit duktig. En bra början. Väldigt kul att du tar bilder på maten du äter.



förresten den sidan på internet med "skyltdockan", kommer du ihåg adressen dit? hade varit kul att få se hur man kommer att se ut sen :)



Lycka till!

2010-02-03 @ 08:05:01
URL: http://sjuttonkilo.blogg.se/
Postat av: nerfemtonkilo

Tack ska du ha! :)



Självklart! Här är länken: http://www.mvm.com/cs/

2010-02-03 @ 11:15:54
URL: http://nerfemtonkilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0